niedziela, 11 maja 2014

71 oraz gniazda

Witajcie!
Dawno nie pisałam, co nie znaczy, że nic nie widuję. Jestem na weekend na Mazurach. Chodzę codziennie nad rozlewisko i ogólnie jest super.
 Wraz z nami, w domu mieszkają mazurki. I to malutkie! Codziennie słyszę słodziutkie piski i kwiki, a państwo mazurkowie latają ciągle po pokarm. Teraz opiszę sobotę.

 Rano wyszłam z domu, kierując się na ,,Ptasią Ostoję''. W naszym lasku wszystko ćwierkało, ale ja nie miałam czasu iść i gonić zwinne ptaszki skaczące po gałązkach. Z uśmiechem sunęłam przed siebie. Przeleciały nade mną dwie czaple siwe (skrzeczały, chyba były niezadowolone z oferty mieszkalnej- zbyt drogo :)) Już wchodząc na wzgórek słyszę i widzę czajki. Jak zwykle- wszystko gra. Schodzę na dół, patrzę w trzciny. Po chwili przylatuje remiz... na pewno? Oglądam ptaka przez lornetkę i już wiem co to jest. To jest potrzos. 71 gatunek! Dodaje zdjęcie.

Potem już nic ciekawego nad rozlewiskiem się nie dzieje. Jedziemy za to do naszych znajomych. Mają oni mnóstwo budek lęgowych, w których gnieżdżą się szpaki. Te ptaki zamieszkują również w dziurkach domu (na zewnątrz, oczywiście). Kolega pokazał mi gniazdo szpaka w dziupli na wysokości mojej twarzy!
To tyle o sobocie, niedługo będzie opisana niedziela!
Pa, pa!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Komentarze ukażą się po zatwierdzeniu.
Dzięki za każde miłe słowo!